1. Промяна на силите в полза на клиента
Традиционната икономика е съсредоточена около продукта - основното внимание е върху производството и насочването на продукта към клиента.
При Интернет икономиката клиентът става активен:
• “тегли” информация за различните продукти,
• сравнява я,
• прави изводи.
Той става тотално информираният клиент.
2. Глобален канал за продажби
Пример.
И най-малкият бизнес може да има световно присъствие.
Всеки (потенциално) може да навлезе на произволен пазар.
Всеки обаче трябва да се оглежда много повече и много по-често за новопоявили се.
3. Намалени разходи за покупко-продажби
Каталог на предлаганите стоки:
• печатен - традиционен
• електронен - по-евтин, до повече клиенти
Намалява нуждата от големи складови наличности.
4. Непрекъсната отвореност за бизнес
Няма работно време. То е 7 дни по 24 часа всеки ден, без празници и почивни дни.
5. Индивидуализация и адаптация
За постоянния клиент се натрупва постепенно профилна информация.
Адаптиране към вкусовете и нуждите на конкретния клиент.
При закупуването на даден продукт автоматично се предлага последователност от естествено свързани продукти.
Пример: ако дадено лице закупи по електронен път къща, веднага и автоматично му се предлага обзавеждане, екстри от рода на басейн или тенис корт, застрахователни услуги за закупения имот и т.н.
6. Самообслужване
Значителното намаляване на персонала, особено на продавачите.
Спорно е обаче дали в определени случаи клиентът не предпочита личния контакт с продавача вместо този с компютъра.
7. Динамика на цените
До преди стотина години в цял свят, а и днес – в част от света, цените не се обявяват предварително, а подлежат на договаряне с продавача във всеки конкретен случай.
Фиксираните цени са относително нова парадигма.
Изглежда обаче, че Интернет ще ги обезсмисли.
В Интернет промяната на цените може да става много по-бързо -т.е. в реално време.
Следенето на цените на конкурентите може да става непрестанно, но това е и затруднение, защото:
• конкурентът също го прави;
• изисква допълнителни усилия и персонал (пълен автоматизъм е невъзможен);
• може да изисква прекалено честа реакция.
Няма коментари:
Публикуване на коментар
Забележка: Само членове на този блог могат да публикуват коментари.